Reguli vitale de etichetă în afaceri

0
1370

Respectăm eticheta la întâlnirile de afaceri
Aveţi un serviciu care vă determină să întâlniţi mereu oameni necunoscuţi? Vă doriţi să afişaţi întotdeauna încredere, să convingeţi şi să faceţi cea mai bună impresie?

Dacă trebuie să vă reprezentaţi compania la diferite evenimente sociale, să mergeţi la întâlniri cu clienţii sau cu persoanele publice ori să participaţi la reuniuni ample sau mese de afaceri, trebuie să arătaţi, să comunicaţi şi să vă comportaţi impecabil.

Dacă vreţi să cunoaşteţi cum să va manifestaţi la o întâlnire, iată câteva sugestii pe care trebuie să le luați în considerare.

Facem cunoştinţă! Când nu știm dacă persoanele de faţă s-au mai întâlnit în trecut, le facem cunoștință. Nu ezitaţi să respectaţi formalitățile de prezentare. Oamenii se vor simți apreciați, indiferent de situația lor socială sau poziția profesională. O strângere de mână reprezintă un standard profesional. Acest gest simplu denotă tonul pentru viitoarele relații profesionale.

Politeţea! Spuneţi mereu “Vă rog” şi “Mulțumesc”. Unele cuvinte nu se spun atât de des, dar asta nu înseamnă că nu există. În zilele noastre, expedierea unui mesaj de mulțumire reprezintă o acțiune firească.

Discuții! Niciodată nu întrerupeţi pe ceilalți, atunci când vorbesc. Uneori, suntem atât de convinşi să ne impunem propriile opinii, încât trecem peste cuvintele celorlalți. Este un gest care denotă lipsa de respect. Fiţi activi în discuții, dar nu agresivi!

Comunicarea! Aveţi grijă cum vorbiţi, țineți cont de faptul că trebuie să alegeţi cuvintele cu maximă atenție şi responsabilitate. Limbajul ofensator este inacceptabil, precum şi cel “de cartier”.
Verificare! Verificaţi de două ori mesajele, înainte de expediere, asiguraţi-vă că nu s-au strecurat greșeli în acestea.

Anunţaţi! Nu intraţi neanunțat în biroul cuiva. Este un semn de disperare. Nu întrerupeţi munca altora.

Bârfe! Evitaţi la maxim posibil bârfele. Zvonurile nu sunt niciodată inofensive. Subiectul acestora suferă o lovitură de imagine. Un om care bârfește este privit cu neîncredere. Este bine să fiţi interesat de cei din jur, dar nu îi bârfiţi.

Just business! Delimitaţi viața personală de cea profesională, dar nici politica şi religia nu sunt foarte departe. Evitaţi acest tip de discuţii.

Punctualitatea! Cu toții suntem ocupați. Punctualitatea reprezintă un element forte. Când întârziați, manifestaţi lipsa respect faţă de ceilalţi şi apare senzația că nu aţi rezervat timp pentru ei.

Telefonul mobil! Nu răspundeți la telefon în timpul întâlnirilor de business, nu trimiteţi sms-uri şi nu verificaţi emailul. Veţi deveni chiar enervant. Unele întâlniri durează mai mult, tocmai din aceasta cauză: participanții sunt distrași de alte activităţi în loc sa trateze motivul pentru care s-au adunat.

Interes! Arătați interesat! Păstraţi un contact vizual, ascultaţi pe ceilalți. Nu vă lăsaţi distras. Puneţi întrebări şi implicaţi-vă în conversații.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here