Pentru ce avem nevoie de „team building”?

0
126

Conceptul „team building” este tradus ca „construirea unei echipe” și este de obicei folosit în afaceri ca model de management corporativ. Mulți manageri consideră că este suficient să găsească profesioniști – și succesul este asigurat. Dar abilitatea de a crea o echipă puternică poate fi la fel de importantă. Ce este „team building”  – un lux inutil sau o condiție pentru succesul afacerii dvs.?


Noțiunea de „team building” înseamnă nu doar abilitatea de a selecta persoane care pot face față anumitor sarcini. Aceasta este arta de a crea relații. Numeroase studii arată că, munca de succes la un proiect comun necesită diferite tipuri de caractere, stiluri de conducere și opțiuni de motivare. „Team building” ne permite să ne cunoaștem șefii, colegii, subalternii în afara rolurilor lor sociale, să vedem fața lor „umană”, să învățăm să ne bazăm pe ei și să ținem cont de caracterul specific al acestora.

„Team building-ul” corporativ urmărește mai multe obiective:
* Dezvoltarea abilităților de lucru în echipă;
* Formarea unei echipe unite;
* Crearea unei echipe depline;

* Să obișnuiască angajații să lucreze într-o echipă împreună pentru a rezolva sarcinile atribuite;
* Să stimuleze angajații să găsească soluții nestandarte la probleme;
* Creșterea motivației personalului;
* Consolidarea legăturilor în interiorul companiei;

* Să promoveze crearea de contacte noi în echipă;

* În loc de concurența nesănătoasă,  încurajează cooperarea dintre colegi;

* Ajută pe noii veniți să se adapteze rapid;
* Se elimină conflictele, pentru a stabili o relație de încredere între angajați;

* Să dezvăluie potențialul fiecărui angajat;
* Oferă posibilitatea descărcării psihologice a colectivului;

* Creșterea loialității angajaților;
* Identifică liderii din echipă.

Unii oameni argumentează astfel: de ce avem nevoie de team building, dacă practic nu ne întâlnim și nici măcar nu ne vedem? Dar sentimentul de apartenență la echipă este important chiar și atunci când munca noastră nu ne obligă să interacționăm în mod constant cu colegii. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Stanford (SUA), voluntarii care s-au simțit parte dintr-o echipă coezivă, au putut să se concentreze pe sarcină cu 48-64% mai mult decât ceilalți, care nu au interacționat strâns cu echipa.
Organizarea de „team building” nu este posibilă doar cu ajutorul companiilor de organizare a evenimentelor. Este suficient de a organiza o excursie prin Moldova, un karaoke, un picnic, o petrecere la cafenea/restaurant, chiar și o pauză de masă interactivă.  Mai mult, organizarea de treninguri sau workshop-uri tot este o modalitate de „team building”.

Principalul lucru este ca astfel de acțiuni să corespundă obiectivului principal – de a ne cunoaște mai bine, de a crea o atmosferă în echipă mai confortabilă.

Ce este important într-un „team building” reușit?

Implicare. Încercați să găsiți pentru fiecare membru al echipei ceea ce el înțelege și se simte cel mai bine. De exemplu, invitați toți angajații să se gândească la logo-ul companiei sau slogan, sau să scrie un text de felicitare pentru aniversarea companiei dvs.

Încredere. Nu neapărat angajații să-și împărtășească secretele unul cu celălalt. Este destul ca angajatul să simtă că lucrează într-o companie fiabilă și compania este transparentă.
Umor. Țineți mine că zâmbetul și râsul descarcă atmosfera și elimină tensiunea excesivă. Doar asigurați-vă că glumele dvs. nu sunt rele și nu răniți pe alții.

Orice întâlnire a echipei este reamintită cu drag și de lungă durată, și este foarte apreciată de angajații companiei. Atenția managerului față de subordonații lui crește în mod semnificativ autoritatea sa și, de asemenea, afectează în mod pozitiv performanța cifrei afacerilor.

Angajații dvs. au posibilitate să se cunoască mai bine, echipa devine mai puternică și în cele din urmă „team building” -ul devine o tradiție bună, care dezvoltă creativ cultura corporativă.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here