Alexandru Constantinov

Alexandru Constantinov
„În timp record, am instruit companii de top şi mii de angajați”
Alexandru Constantinov este trainer în domeniul vânzărilor, iar în cei peste 5 ani de activitate a oferit servicii de instruire pentru aproximativ 250 de companii mari și mici (domeniul juridic, construcții, imobiliare, banking etc), însumând instruirea practică a peste 9 mii de persoane. Care este specificul porgramului pe care l-a dezvoltat pentru angajații în domeniul vânzărilor, cum sunt organizate trainingurile propriu-zise, planuri de viitor şi provocări profesionale, cunoaşte din acest interviu.
Cum ați ajuns să dezvoltați o afacere în acest domeniu?
Acum opt ani m-am mutat cu traiul la Chişinău, unde am fost refuzat la primele două interviuri de angajare. Aceste refuzuri au fost o motivație sau o provocare dacă vreți, de a demonstra că pot devin cel mai bun în domeniul sales. Am încpeut să activez în calitate de manager de vânzări, iar între timp, eram curios să aflu despre instrumente de vânzări, am studiat și am obţinut două certificări internaționale care m-au ajutat să obţin rezultate fabuloase. În cadrul primei companii unde am lucrat, am reuşit să triplez cifra de vânzări. Acest succes a continuat şi în alte companii, iar la un moment am înțeles că ar fi fain să creez un progrm personal de vânzări.
Primul program a fost Sellification, o franciză din România pe care am adus-o în Republica Moldova — instruiri în vânzări prin jocuri de rol, dar practic 80% din conţinut l-am ajustat din experieţele şi cunoştinţele proprii, adaptându-l la piața din RM. Al doilea program pe care acum îl dezvolt este Sales Mastery.

Care este specificul programului de vânzări pe care l-aţi dezvoltat?
La training, facem doar lucruri practice: toți participanţii sunt împărţiţi în vânzători şi clienţi, informaţiile predate le înţeleg din jocuri de rol, activităţi practice, astfel încât să deţină claritate şi să poată să ajusteze informațiile despre produsele şi serviciile lor chiar în sală. Diferenţa de alte traininguri estă că aici totul este practic. La finalul celor două zile de program, îmi doresc ca vânzătorii să cunoască abilități practice, nu dor informaţii teoretice. Din comentariile participanţilor, metoda jocuri de rol îi menţine captaţi sută la sută despre tot ce înseamnă vânzăti.
De ce clienţii aleg serviciile dvs?
În primul rând pentru că: fie au primit o recomandare de la cineva, fie le-a plăcut foarte mult metoda mea de abordare atunci când am comunicat cu ei și i-am invitat să vină la training. Un alt motiv ar fi faptul că au participat la alte trininguri teoretice şi informaţia nu a fost asimilată, iar într-un moment au început să caute ceva mult mai practic și mai adaptat. Clienții aleg serviciile mele inclusiv pentru saltul profesional pe care l-am avut, în timp record am instruit companii de top şi mii de angajaţi. Experienţa şi certificările pe care le-am făcut anterior îmi permit să vin cu experiențe care nu au fost până acum și să transmit printr-un mesaj accesibil atât clienților, cât şi participanţilor.
Care sunt cele mai mari provocări pe care le- aţi întâmpinat?
Domeniul vânzărilor presupune foarte multe provocări. Se întâmplă să muncesc şi cu clienţi dificili, şi foarte des vânzătorii evită să lucreze cu atsfel de clienți. Dar să știți că cei mai mulţi bani, cea mai bogată experiență o obţineţi anume de la aşa tip de clienţi, ei mă ajută să mă autodepăşesc şi să am mai multă încredere în forţele proprii.
Care sunt planurile de viitor?
În primul rând, vreau să continui să mă dezvolt la nivel internaţional. Deja am început să pun în practică această dorinţă şi anume: în luna iunie voi susține primul training de 2 zile pentru diaspora din Marea Britanie, este planificat un training și în Irlanda și deja cele din București, care sunt în curs de implementare.
De asemenea, lucrez la o carte despre domeniul vânzărilor, am deja scrise în jur de 75 de pagini, sper în jumătate de an să o finalizez şi să o public. Mai vreau să dezvolt programul meu de vânzări astfel încât să fie accesibil şi în limba engleză, dat fiind faptul că cea mai mare piață o constituie vorbitorii de limbă engleză.
Pentru companiile care nu au trecut programul meu de vânzări, aş vrea să-şi pună întrebarea: „Cât vă costă atunci când vânzătorii nu ştiu să prelucreze cap-coadă leadul?» Foarte des noi acoperim această gaură de necunoaştere a prelucării clienților cu buget colosal de marketing și în final, nu avem rezultate, deci –nici vânzări.
Alexander Constantinov
+37378574093, constantinov.alexander@gmail.com
Alexander Constantinov
@constantinov.alexander

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *