Dulcinella
Dulcinella

Dulcinella

Nicio sărbătoare nu este pe deplin completă, fără elementul de bază al acesteia – tortul.

În interviul ce urmează, directorul companiei Dulcinella, Nicolae Pogoja ne vorbeste despre cum este să coordonezi o afacere, care să reziste și să dureze în timp.

Nicolae Pojoga
Nicolae Pojoga

15 ani de activitate zilnică, pentru a da culoare vieții noastre cotidiene!

– Când a venit acel moment când ați înțeles că vreți să începeți o afacere în patiserie?

– Totul a început încă de la prima mea afacere, rețeaua de magazine Linella, de unde a și pornit această aventură. Odata cu extinderea departamentului culinar în magazine, am simțit că este momentul să ne mișcăm mai departe anume în această direcție. Așa a apărut ideea de a deschide o cofetărie, cu un concept inedit și de aici până la Dulcinella, a fost doar un singur pas, și multă muncă înăinte.

– Într-un timp foarte scurt, Dulcinela s-a impus ferm pe piața autohtonă. Care este cheia spre succes și cum faceți față concurenței?

– Compania Dulcinella a debutat în vara anului 2005, de atunci multe lucruri s-au schimbat. Ne-am schimbat și noi pe parcurs. Am început cu dorința de a reinventa rețete spectaculoase cu gust unic, o aspirație care în timp și-a atins obiectivul, iar ultimele modernizări și renovări intervenite în activitate, au permis trecerea la o nouă etapă de dezvoltare.

– Care sunt obstacolele cu care vați confruntat, pe piața autohtonă?

– Principala problemă, cu care se confruntă nu doar compania noastră, ci aproape toate întreprinderile din Republica Moldova, este deficitul de specialişti, lucrători cu entuziasm, care văd scopul scontat şi tind să-l realizeze. Pare straniu, dar situaţia este paradoxală. Pe de o parte populaţia se plânge că nu are de lucru şi nu doreşte să se încordeze prea tare. Pe de altă parte, patronii se confruntă cu deficit acut de forţă de muncă, dar sunt dispuşi să plătească salarii mari numai atunci când angajaţii îşi manifestă potenţialul la maximum şi se dedică profesiei în totalitate.

O altă problemă este politica preţurilor sau mai degrabă inexistenţa ei. În Republica Moldova nimic şi nimeni nu protejează producătorii autohtoni, pe cei care încearcă să se descurce şi să trăiască în această ţară. Preţurile la materia primă se află într-o schimbare continuă. Făina, untul, zahărul şi multe alte produse se scumpesc aproape în fiecare zi. Din această cauză producătorii sunt nevoiţi să majoreze preţurile la produsele lor, iar aceasta are un impact negativ asupra cumpărătorilor. Este foarte dificil de făcut pronosticuri pentru viitor atunci când nu ştii ce te aşteaptă a doua zi.

– La nivelul la care aţi ajuns în prezent, se poate spune că aveţi clienţi sofisticaţi. În acelaşi timp, spuneți că Dulcinela vine să satisfacă toate gusturile. Cum se împacă aceste două aspecte?

– Datorită încrederii și părerilor venite din partea clienților referitoare la calitatea produselor noastre, am decis să ne extindem și mai mult activitatea prin fabricarea și comercializarea a unei game mai largi de produse de cofetărie. De-a lungul timpului, am oferit clienților noștri produse tradiționale, toate lucrate cu maiestrie, folosind materie primă de cea mai înaltă calitate. Diversificarea a continuat și în anii următori, iar începând cu anul 2016, am dezvoltat o linie pentru fabricarea ciocolatei. Bazându-ne pe folosirea unei rețete tradiționale belgiene, puse în aplicare de un tehnolog iscusit, am reușit crearea unei ciocolate delicioase cu diferite arome și gusturi, cu mix de fructe și semințe. Suntem inspirați de ideile voastre și le îmbinăm cu talentul nostru, astfel Dulcinella încearcă să vă surprindă continuu, prin lansarea noilor produse și atingerea performanțelor la capitolul deservirea clienților.

– Tot mai multe companii din industria alimentară îşi dezvoltă segmentul de produse organice, în contextul în care cumpărătorii sunt din ce în ce mai interesaţi de alimentaţia sănătoasă. Cu ce veniti Dumneavoastră în satisfacerea acestui segment?

– Bineînțeles că și noi suntem mereu în pas cu schimbările și cu așa-zisele trenduri actuale.

Avem o gamă largă de produse Raw&Vegan, produse în care zahărul este înlocuit sau lipsește complet. Și cel mai nou este Tortul Tradițional Fără Zahăr, care ne bucură de o popularitate foarte mare printre clienții noștri. Împletind tradiția cu savoarea și prospețimea produselor, noi oferim clienților noștri o gamă variată de produse de patiserie, panificație: torturi, prăjituri, biscuiți, plăcinte, ciocolată, rulade, colaci, precum și asistență pentru comenzile personalizate.

– Compania Dulcinella este bine cunoscută în Chişinău şi în unele suburbii, însă este practic anonimă peste hotarele ţării. Intenţionaţi să vă extindeţi reţeaua de desfacere?

– În prezent, compania Dulcinella dispune de un lanț extins de magazine, 24 la număr și un sistem diversificat de canale de distribuție. De asemenea, noi suntem unica firmă care îşi comercializează producţia în reţeaua de magazine Linella.

Într-adevăr, să ne extindem. La sfârșit de noiembrie o să deschidem 2 magazine noi. Și alte 2 magazine peste hotarele țării și sperăm din tot sufletul că o să ne bucurăm de același success și recunoștință ca și la noi acasă.

Pe lângă aceasta vă așteaptă încă multe surprize și torturi nemaipomenite. Viața devine mai dulce, numai împreună cu noi!

Site: www.dulcinella.md

Alăturați-vă discuției

Urmăriți-ne

Sarcina noastră este să economisim cât mai mult timp, oferind doar informații utile și de înaltă calitate. Unul dintre principalele noastre obiective este să acoperim cele mai interesante evenimente și să dialogăm cu cei care desfășoară afaceri moderne în beneficiul societății.