Ce mănâncă copiii noștri la școală sau ce produse punem în lunch box?

Pacheţelul pentru şcoală trebuie să fie întotdeauna pe placul copiilor şi să îndeplinească cîteva reguli: să fie sănătos, proaspăt, hrănitor, rezistent la temperaturi şi să nu fie niciodată la fel. Cu toate acestea, părinţii preferă să-şi lase copiii să cumpere diverse alimente, deloc sănătoase.

0
889

Poate unii dintre noi nu au timp să le facă copiilor pachet pentru școală și preferă să le dea bani de buzunar fiindcă sunt destule chioșcuri prin zonă, de unde își pot cumpăra ceva de mâncare sau de ronțăit: chipsuri, biscuiți, un suc acidulat și alte produse nesănătoase.
Alți părinți își fac timp dimineața pentru lunch box-ul copilului! Dar nu prea știu cu ce.
Există multe variante gustoase și sănătoase de mâncare la pachet pentru copii!

Iată câteva sugestii:
– Semințe, nuci și stafide
– Fructe uscate (caise, mere, curmale, smochine)
– Brânză, mere și tulpină de țelină
– Banane și nuci
– Cartofi copți
– Avocado cu brânză de vaci
– Iaurt cu miere
– Iaurt cu semințe de floarea-soarelui
– Iaurt cu banană
– Sandvișuri făcute acasă
– Batoane de cereale de casă (granola)

Când vine vorba de prânz, un sandviş delicios, este cea mai bună variantă. Este rapid, uşor de făcut şi sunt meniul preferat al celor mici.
Preparați un sandviş sănătos pentru micuţii Dvs.!
Alegeți pâine sănătoasă – integrală, bogată în fibre, cu un conţinut ridicat de proteine, neagră, cu un conţinut scăzut de calorii, cu cereale (sau nuci, măsline, seminţe, etc).
Adăugați proteine de calitate – felii din carne de curcan sau pui, carne roşie slabă, ton sau somon, unt de arahide, avocado, salata verde.
Alegeți brânzeturi de calitate – caşcaval proaspăt, cu un conţinut scăzut de grăsime, brânză feta sau mozzarella.
Adăugați un sos – muştar, dressing pentru salate fără grăsimi, ulei de măsline, pesto.
Nu uitați de legume şi fructe – felii de roşii, măsline, ceapă, castraveţi, mere.
Sandvișurile pot fi umplute cu:
– Cașcaval și maioneză de casă
– Ton amestecat cu maioneză de casă
– Ton amestecat cu roșie
– Sardine și salata verde
– Omletă rece
– Ou fiert moale, amestecat cu pătrunjel verde proaspat
– Pui rece cu salată verde sau castraveți și roșii
– Brânză de vaci cu pui și salată verde
– Brânză de vaci amestecată cu bucățele de măr, pătrunjel și țelină
– Pate cu felii de castravete
– Gem
Evitați să puneți în sandviș maioneză, pâine albă, mezeluri ambalate și felii de brânză topită.
Lăsați copiii să-și aleagă gustarea preferată. Alcătuiți o listă de gustări sănătoase și lăsați-i pe copii să aleagă «meniul» la pachet, mergeți împreună la cumpărături și faceți provizii.
Oferiți-le copiilor și acasă gustări sănătoase. Dacă aveți acasă chipsuri și biscuiți, va fi greu să-i convingeți să mănânce altceva la școală. Pregătiți din timp gustările. Când mergeți împreună la cumpărături, lăsații să aleagă de sine stătător șervețelele care le plac (frumos colorate sau cu imagini haioase), în care veți pune pachetul cu mâncare.

Succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here